Výrobný program...
Plněpohonná vozidla s konfigurací podvozku 4x4, 6x6, 8x8 na přání i vyšší počet náprav), s výkyvnými nezávisle zavěšenými a nezávisle odpruženými polonápravami koncepce TATRA zajišťujícími vysoký útlum vibrací, vyšší přepravní rychlost v terénu a na špatných vozovkách, s možností samostatného uzavření osových diferenciálů i mezinápravového diferenciálu k zajištění vysoké průchodivosti v těžkém terénu, s maximálně chráněným hnacím traktem vůči vnějšímu prostředí, s vysokou tuhostí prostorové nosné struktury vozidla, projevující se zejména mnohonásobně nižším podélným zkroucením vozidla TATRA oproti vozidlům klasické koncepce, což výrazně snižuje krutové,ale i ohybové namáhání nástavby a umožňuje její jednoduché uložení na rám. Koncepce TATRA má jednoduché zachycení reakcí od závěsu pro přívěs (tažné síly) a od radlice pluhu (tlačné síly).
Těžká terénní a silniční vozidla
· Sklápěče s konfigurací podvozku 4x4, 6x6 a 8x8, jednostranné nebo třístranné, o nosnosti 9, 17, 20 nebo 22 tun v trambusovém i kapotovém provedení.
Návěsové tahače s konfigurací podvozku 4x4 nebo 6x6 s vysokou kabinou a výbavou pro MKD nebo s nízkou kabinou a hydraulikou pro technologickou přepravu, pro celkovou hmotnost soupravy 44 nebo 75 tun.
Podvozky s konfigurací náprav 4x4, 6x6 a 8x8, s rozvorem až do 4,5 m, s krátkou, střední, dlouhou nebo předsazenou nízkou kabinou, s širokou škálou možností odběru točivého momentu pro pohon nástavby, pro celkovou hmotnost vozidla s nástavbou 19, 28,5 nebo 36 tun.
Vojenská a speciální vozidla
·Speciální a vojenská vozidla - valníky a podvozky s konfigurací náprav 4x4, 6x6 a 8x8, s krátkou, střední nebo dlouhou kabinou, s širokou škálou možností odběru točivého momentu pro pohon nástavby, pro celkovou hmotnost vozidla s nástavbou 15 až 32 tun. Těžký návěsový tahač pro celkovou hmotnost soupravy až 120 tun. U vozidel typové řady T 816 FORCE motor s výkonem nad 400 kW s kapalinovým chlazením a obvykle s automatickým řazením.
Nástavby iných výrobcu
Tatrovácká konstrukce automobilu vychází z ověřeného modelu páteřovéhorámu. Žádný jiný automobil není schopen kopírovat těžký terén takovýmzpůsobem, jaký je příznačný pro vozy TATRA. Vynikající jízdnívlastnosti zvláště v těžkém terénu jsou dány osobitou koncepcípodvozkové části, v níž vyniká odolná nosná struktura, která je tvořenapropojením centrální nosné roury s horním rámem, doplněna nezávisleodpérovanými polonápravami. Výsledkem je v porovnání s klasickoukoncepcí vysoká tuhost prostorové nosné struktury vozidla určenápředevším: